Nadzór techniczny

Wiele przedsiębiorstw lotniczych, zwłaszcza przewoźników i organizacji obsługowych, korzysta na bieżąco z wykonawców obsługi technicznej zajmujących się przeglądami statków powietrznych lub remontami podzespołów. Prawidłowy nadzór nad takimi czynnościami pomaga w sposób znaczny ograniczyć związane z nimi koszty oraz staje się istotnym elementem systemu jakości poprawiając sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Doskonale rozumiemy, że technika lotnicza generuje wysokie koszty dla Państwa działalności. Jednak prawidłowa obsługa techniczna jest niezbędna do zapewnienia bezpieczeństwa lotniczego. Z tego powodu oszczędności i dobra praktyka lotnicza często nie idą w parze. Rozwiązaniem tego problemu jest prawidłowy nadzór techniczny, który z jednej strony zapewna, że wykonywane dla Państwa czynności techniczne spełniają najwyższe standardy, z drugiej zaś powoduje, że koszty obsługi technicznej ograniczane są jedynie do niezbędnych wydatków. Praktyka ta chroni Państwa rónież przed nierzetelnymi kontrahentami

Nasze usługi podzieliliśmy na cztery podgrupy, dotyczące obsługi hangarowej i odbiorów technicznych statków powietrznych, obsługi podzespołów oraz wykonywania modyfikacji. Ostatnia grupa, choć nie jest w pełni związana z nadzorem technicznym, jest szalenie istotna ze względu na konieczność bilansowania kosztów modyfikacji i zysków odczuwalnych po jej wdrożeniu. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Nadzór techniczny - zakres usług

Obsługa hangarowa, nazywana niekiedy obsługą ciężką, to zwykle duży i wymagający przegląd statku powietrznego w zakres którego wchodzi wiele zadań obsługowych. Określenie i monitorowanie kosztów przeglądów hangarowych jest skomplikowane ze względu na ciężką do określenia a priori ilość roboczogodzin organizacji obsługowej.

Jednakowo ważnym jest zapewnienie, że przegląd wykonywany jest rzetelnie, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Aby zaoferować naszym klientom najleszą jakość za najlepszą cenę w zakresie przeglądów hangarowych statków powietrznych, proponujemy usługę nadzoru technicznego nad przeglądem hangarowym. Typowymi czynnościami wykonywanymi w ramach nadzoru są:

1. Określenie, na podstawie paczki zadaniowej, niezbędnego zakresu prac i koniecznych podzespołów
2. Obecność inżyniera Mike Sierra podczas przeglądu w celu osobistego nadzoru nad prowadzonymi pracami
3. Nadzór nad poprawnością wykonywanych prac
4. Nadzór nad terminowością obsługi
5. Nadzór nad dostawami części i podzespołów oraz polityką cenową w tym zakresie
6. Obecność przy poświadczaniu obsługi i kontrola zgodnośći poświadczenia z zamówieniem klienta

Więcej na temat nadzoru nad obsługą hangarową mogą się Państwo dowiedzieć w sekcji "Obsługa Hangarowa"

Obsługa podzespołów jest nieodzownym elementem lotnictwa. Naprawy i remonty głównych części lotniczych (np. silników, śmigieł, goleni podwozia) stanowią duży procent wszystkich kosztów związanych z obsługą techniczną. Warto więc zadbać, aby koszty te były zminimaliozwane jednocześnie zachowując jak najwyższy poziom jakości wykonanych prac.

Ważnym elemenetem nadzoru nad obsługą podzespołów jest określenie, czy zakład remontowy wykonuje jedynie czynności faktycznie zlecone oraz czy elementy podzepołu określone jako wymagające wymiany faktycznie jej wymagają. W przeciwnym razie zamawiający narażony jest na zwiększone koszty. Jednocześnie należy zadbać, aby jakość wykonywanych obsług była zgodna z wymogami prawnymi i ogólnie przyjętymi standardami.

Inżynier Mike Sierra chętnie odwiedzi zakład remontowy podczas trwania prac nad Państwa podzespołami w celu oceny, czy zarówno same czynności jak i ich wycena wykonywane są rzetelnie.

Więcej na temat nadzoru nad obsługą warsztatową mogą się Państwo dowiedzieć w sekcji "Obsługa Warsztatowa"

Odbiory techniczne statków powietrznych dokonywane są podczas rozpoczęcia i zakończenia okresu leasingu operacyjnego. Błęd popełnione w tym procesie są bardzo kosztowne zarówno ze względu na koszty ewentualnych, dodatkowych prac obsługowych jak i czasu unieruchomienia statku powietrznego do momentu wyjaśnienia wątpliwych kwestii.

Mike Sierra Professionals może reprezentować Państwa firmę podczas odbiorów technicznych, bez względu na to, czy są Państwo leasingobiorcą, czy też firmą leasingową odbierającą statek powietrzny od swojego klienta. Typowy proces odbioru technicznego samolotu opisany jest poniżej:

1. Dokładne zapoznanie się z warunkami przekazania (warunkami zwrotu) określonymi w umowie leasingowej
2. Dokładne zapoznanie się z Programem Obsługi Statku Powietrznego i jego aktualnym statusem
3. Oględziny samolotu w celu wykrycia widocznych usterek
4. Obecność przy testach funkcjonalnych (próba silników, testy podwozia i klap, lot próbny) w celu wykrycia ewentualnych usterek
5. Analiza zgodności ze wszystkimi wymaganymi dyrektywami zdatności (AD) i biuletynami (SB)
6. Analiza zgodności z innymi wymaganiami, w tym wymaganiami zawartymi w umowie
7. Przygotowanie listy czynności niezbędnych do wykonania przed odbiorem / zdaniem samolotu.

Więcej na temat odbiorów technicznych mogą się Państwo dowiedzieć w sekcji "Odbiory Techniczne"

Wykonanie nieobowiązkowej modyfikacji statku powietrznego jest zagadnieniem skomplikowanym. Zwłaszcza, że można je podzielić na te, które proponuje nam producent samolotu lub śmigłowca w formie nieobowiązkowych biuletynów, oraz na te, które jako użytkownicy sami chcą Państwo wykonać.

W drugim przypadku konieczne jest znalezienie odpowiednio certyfikowanej organizacji, która daną modyfikację zaprojektuje a następnie wykona. W pierwszym zaś konieczne jest określenie, czy koszty takiej modyfikacji są odpowiednie do zysków, które one Państwu przyniesie. Analizy takie nie są łatwe, ponieważ zyski niekoniecznie muszą być bespośrednio mierzalne - często związane są z wygodą załóg lub zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa.

Specjaliści Mike Sierra chętnie przeprowadzą analizę Państwa potrzeb i doradzą możliwości wykonania modyfikacji nieobowiązkowych. W przypadku braku gotowych projektów wesprzemy Państwa również w wyborze odpowiedniej organizacji Part 21 i wyręczymy Państwa w nadzorowaniu wykonywanych przez nią czynności.

Więcej na temat doradztwa w zakresie modyfikacji nieobowiązkowych dowiedzą się Państwo w sekcji "Modyfikacje"