1. System jakości dla przewoźnika lotniczego
Każda certyfikacja opiera się o efektywny system jakości. System ten składa się ze struktury organizacyjnej i operacyjnej przedsiębiorstwa, listy dokumentacji systemu jakości oraz systemu zapewnienia jakości (nadzoru audytowego i działań poaudytowych). Stworzenie ogólnych ram systemu jakości jest pierwszym krokiem do certyfikowania profesjonalnej organizacji CAMO. Chętnie pomożemy w zdefiniowaniu potrzeb i możliwości w ramach danego biznes planu oraz stworzymy dokumentację dostosowaną do Państwa potrzeb.
2. Opracowanie niezbędnej dokumentacji
Ilość dokumentacji niezbędnej w organizacji CAMO jest znacząca. Podstawowym dokumentem jest charakterystyka organizacji, czyli CAME (Continuous Airworthiness Management Exposition). Prawidłowe napisanie CAME zapewni zgodność z przepisami lotniczymi oraz, przede wszystkim, sprawnie działającą organizację według wymagań i potrzeb właścicieli i zarządu firmy. Oprócz samego CAME nasi eksperci pomogą Państwu również w stworzeniu niezbędnych dokumentów takich jak Programy Lotów Próbnych-Kontrolnych, system Pokładowego Dziennika Technicznego czy Program Niezawodności. Dzięki nam Państwa dokumentacja będzie odzwierciedlała Państwa firmę.
3. Opracowanie Programów Obsługi Technicznej
Każdy egzemplarz statku powietrznego znbajdującego się w zarządzaniu danej organizacji CAMO musi mieć zatwierdzony, dopasowany Program Obsługi Technicznej. Na sporządzenie prawidłowego POT składa się analiza dokumentu źródłowego (Maintenance Planning Document, Maintenance Schedule lub odpowiednie rozdziały Aircraft Maintenance Manual), analiza wszystkich modyfikacji statku powietrznego, poznanie wszystkich biuletynów serwisowych (SB) i dyrektyw zdatności (AD) dotyczących statku powietrznego i jego podzespołów (w tym przede wszystkim silników, śmigieł i podwozia) oraz wymagań wynikających z przepisów prawa Polskiego aby złączyć je w jedną całość.
Sam proces tworzenia POT jest skomplikowanym i długotrwałym zadaniem. Należy jednak pamiętać, że oprócz spełniania wymagań organizacja ma prawo dostosować i modyfikować POT wedle swoich własnych uwarunkowań. W praktyce oznacza to, że skuteczne zdefiniowanie POT może skutkować bardzo dużymi oszczędnościami w obsłudze technicznej samolotów przy równoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeńtswa lotniczego. Z tego względu polecamy Państwu skorzystanie z usług doświadczonych inżynierów Mike Sierra, którzy chętnie wspomogą Państwa zarówno w tworzeniu pierwotnych POT jak i później, jako podwykonawcy, w jego aktualizowaniu i wprowadzaniu zmian.
4. Tworzenie i aktualizowanie statusów technicznych
Statusy techniczne (statusy zadań obsługowych, podzespołów o ograniczonej żywotności, dyrektyw zdatności, biuletynów) stanowią podstawę do zarządzania zdatnością statku powietrznego. Ich prawidłowe stworzenie nie jest jednak łatwym zadaniem, zwłaszcza kiedy przejmowany statek powietrzny ma za sobą już wieloletnią historię. Proponujemy usługę polegającą na stworzeniu wszystkich niezbędnych statusów w formacie Excel lub w dowolnie przez Państwa wybranym systemie CAMO (przy założeniu, że otrzymamy od Państwa dostęp do systemu) w wymaganym przez Państwa czasie. Nasze doświadczenie zaoszczędzi Państwa czas jednocześnie gwarantując pewność rzetelnie sporządzonych statusów.
5. Zatrudnienie personelu
Koszty zatrudnienia często spędzają sen z powiek właścicielom i zarządom, jednak bez odpowiednich ludzi najlepiej przygotowana koncepcja biznesowa może nie spełnić pokładanych w niej nadzieji. Doradzimy Państwu jaki personel jest niezbędny do rozpoczęcia działalności, oraz ile i jakich osób będą potrzebowali Państwo w momencie uzyskania certyfikatów. Określimy wspólnie z Państwem kwalifikacje niezbędnych pracowników oraz politykę płacową, która pozwoli na zatrudnienie właściwych osób bez konieczności ponoszenia nadmiernie wysokich kosztów. Chętnie wesprzemy Państwa również w samej rekrutacji inżynierów CAMO oraz personelu pomocniczego.
6. Faktyczne przygotowanie przedsiębiorstwa i certyfikacja w ULC
Opracowanie dokumentacji jest etapem niezbędnym do uzyskania certyfikatu, jednak celem końcowym musi być wprowadzenie w życie zapisanych procedur. Oferujemy usługę przejęcia nadzoru właścicielskiego nad przygotowaniami firmy do uzyskania certyfikatu. Kontrolujemy i kierujemy pracami przygotowawczymi we wszystkich zakresach. Dbamy o to, aby podczas audytu certyfikacyjnego prowadzonego przez nadzór lotniczy wszystko poszło w zgodzie z zapisanymi wcześniej standardami.
7. Usługi dodatkowe
Opracowanie prawidłowego planu pracochłonności, prowadzenie analiz niezawodnościowych i przygotowanie raportów niezawodności, monitorowanie pojawiakjących się nowych biuletynów i dyrektyw - to tylko niektóre aspekty działalności CAMO, które mogą zostać zlecone podwykonawcy. Z chęcią omówimy z Państwem wszystkie możliwości zlecenia, za koszt zdecydowanie mniejszy od kosztu zatrudnienia dodatkowego personelu, podwykonawstwa na wiele czynności związanych z CAMO. Nawet linie lotnicze, które mają obowiązek prowadzenia własnego CAMO mogą zlecić ogromną jego część organizacjom takim jak Mike Sierra Professionals.