1. Tworzenie dokumentacji systemowej
Nikt nie lubi biurokracji i nadmiaru papieru w firmie. Choć w lotnictwie nie da się jej uniknąć, to można spowodować, aby "zło konieczne" przekształciło się w inwestycję, która nie tylko zadowoli nadzór lotniczy ale będzie się zwracała w realnych oszczędnościach finansowych przez długie lata. Nasi eksperci opracują dla Państwa każdy niezbędny element dokumentacji technicznej dbając, aby odzwierceidlała ona Państwa potrzeby i definiowała Państwa firmę w sposób, który Państwo wybierzecie.
2. Wskaźniki jakościowe
Zmierzenie efektywności systemu jakości nie jest łatwe, zaś bez niego trudno ocenić, czy wdrożony system przynosi wymagane korzyści. Pomożemy zdefiniować wskaźniki jakościowe odpowiednie dla Państwa firmy lotniczej tak, aby nadzorowanie działania systemu jakości było łatwe i owocowało łatwymi do interpretacji danymi.
3. Analiza danych i opracowywanie "Przeglądów Jakości"
Prowadzenie "Przeglądów Jakości", nazywanych również "Przeglądami Zarządzania" jest wymogiem prawnym m.in. wg OPS 1, Part M i Part 145. Przegląd należy przeprowadzić w firmie co 6 miesięcy. Często jednak sens takich spotkań pozostaje niejasny, przez co sam Przegląd stanowi jedynie stratę czasu biznesowego i służy zaspokojeniu wymogu prawnego. W rzeczywistości, prawidłowo przeprowadzony Przegląd Jakości, opierający się o dokładną analizę systemu jakości i wskaźników jakościowych stanowi cenny element zarządczy i decyzyjny dla właścicieli lub Zarządów firm lotniczych. Proponujemy sporządzenie raportów Przeglądu Jakości oraz przeprowadzenie samego spotkania wraz z prezentacją multimedialną w sposób, który ukaże Państwu potrzebę i korzysci płynące z tej wymaganej prawem czynności.
4. Efektywne harmonogramy audytów
System zapewnienia jakości opiera się w dużej mierze na wykonywaniu audytów zgodnie z zatwierdzonym na początku roku harmonogramem. Odpowiedni harmonogram z efektywnie zdefiniowanymi obszarami i prawidłowo pogrupowanymi wymogami zapewni Państwu prawidłowe i skuteczne działanie systemu jakości. Dbamy o to, aby z jednej strony audytowanie nie stało się koszmarem i ciągłym oderwaniem od obowiązków dla Państwa pracowników, zaś z drugiej zapewniało pełną kontrolę nad wszystkimi aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa. Oprócz opracowania skutecznego, dopasowanego do Państwa firmy harmonogramu audytów, chętnie pomożemy w skonstruowaniu list kontrolnych adekwatnych do Państwa dokumentacji.
5. Audytowanie
Proponujemy Państwu usługę audytora zewnętrznego, który wykona dla Państwa audyty zarówno Państwa organizacji, jak i Państwa podwykonawców (również tych, którzy działają poza granicami Polski). Koszt audytu prowadzonego przez jednego z nbaszych audytorów jest wielokrotnie niższy niż etatowe wynagrodzenie audytorów własnych. Jednocześnie, pozwala na odciążenie osoby pełniącej funkcję Kierownika Jakości w Państwa firmie. Kierownik lub Dyrektor Systemu Jakości powienien zajmować się tworzeniem i ciągłym uaktualnianiem systemu oraz dbaniem o dobro i efektywne działanie Państwa firmy. Audyty natomiast z chęcią przeprowadzą nasi wykwalifikowani i szkoleni w zagranicznych ośrodkach szkoleniowych audytorzy.
6. Działania korygujące
Efektywny system jakości powoduje między innymi, że raz wykryte niezgodności zostają trwale usunięte z codzienności firmy. Jednak prawidłowe definiowanie i przeprowadzenie działań korygujących może być skomplikowane, zwłaszcza, że niejednokrotnie nie może nadwyrężyć budżetu przedsiębiorstwa. Pomagamy w określaniu możliwych do przeprowadzenia działań korygująych oraz wspieramy Państwa w ich wdrażaniu w taki sposób, aby nie miały one negatywnego wpływu na rachunek ekonomiczny. Wierzymy, że konieczne do poniesienia koszty zawsze muszą się zwrócić i działamy tak, aby nasze przekonanie obróciło się w rzeczywistość.