1. System jakości dla organizacj obsługowej
Każda certyfikacja opiera się o efektywny system jakości. System ten składa się ze struktury organizacyjnej i operacyjnej przedsiębiorstwa, listy dokumentacji systemu jakości oraz systemu zapewnienia jakości (nadzoru audytowego i działań poaudytowych). Stworzenie ogólnych ram systemu jakości jest pierwszym krokiem do certyfikowania profesjonalnej organizacji CAMO. Chętnie pomożemy w zdefiniowaniu potrzeb i możliwości w ramach danego biznes planu oraz stworzymy dokumentację dostosowaną do Państwa potrzeb.
2. Opracowanie niezbędnej dokumentacji
Podstawowym dokumentem w organizacji obsługowej jest charakterystyka organizacji, czyli MOE (Maintenance Organization Exposition). Prawidłowe napisanie MOE zapewni zgodność z przepisami lotniczymi oraz, przede wszystkim, sprawnie działającą organizację według wymagań i potrzeb właścicieli i zarządu firmy. Prawidłowo opracowane MOE zapewnia między innymi odpowiednio dobrany personel, efektywny ekonomicznie program szkoleń teoretycznych i praktycznych czy wykorzystanie podwykonawców. Opracowywane przez nas charakterystyki cechują się zgodnością z przepisami oraz maksymalizowaniem zysków dla Państwa firmy.
3. Definiowanie zakresu zatwierdzenia
Prawidłowa definicja zakresu zatwierdzenia, czyli czynności, które organizacja będzie wykonywała na statkach powietrznych lub ich podzespołach, jest elementem krytycznym procesu certyfikacji. Odpowiedni zakres zatwierdzenia odzwierciedla najkorzystniejszy stosunek kosztów do prognozowanych zysków, jednocześnie dbając aby proces certyfikacyjny nie był nadmiernie utrudniony przez skomplikowane procedury rzadkich czynności obsługowych. Bez względu na charakter Państwa działalności, pomożemy opracować zakres zatwierdzenia odpowiadający Państwa wymaganiom i gwarantujący biznesowy sukces.
4. Definiowanie potrzeb co do sprzętu, narzędzi, dokumentacji, procesów specjalnych i podwykonawstwa
Powyższe elementy Państwa działalności wiążą się z kosztami. Sprzęt i narzędzia można kupić lub skonstruować, procesy specjalne można wykonywać samodzielnie lub zlecić stronom trzecim. Dokumentacja nie zawsze jest łatwo dostępna, zaś prawidłowe opracowanie współpracy z podwykonawcą (związane z koniecznością objęcia go własnym systemem jakości) nie jest łatwe. Chętnie pomożemy w rozwiązaniu takich i podobnych wątpliwości, stworzymy podstawy dokumentacyjne i wesprzemy Państwa w opracowaniu i wdrożeniu strategii, która zagwarntuje Państwu przewagę konkurencyjną na długi czas.
5. Zatrudnienie personelu
Koszty zatrudnienia często spędzają sen z powiek właścicielom i zarządom, jednak bez odpowiednich ludzi najlepiej przygotowana koncepcja biznesowa może nie spełnić pokładanych w niej nadziei. Doradzimy Państwu jaki personel jest niezbędny do rozpoczęcia działalności, oraz ile i jakich osób będą potrzebowali Państwo w momencie uzyskania certyfikatów. Określimy wspólnie z Państwem kwalifikacje niezbędnych pracowników oraz politykę płacową, która pozwoli na zatrudnienie właściwych osób bez konieczności ponoszenia nadmiernie wysokich kosztów. Chętnie wesprzemy Państwa również w samej rekrutacji inżynierów, personelu poświadczającego oraz mechaników.
6. Faktyczne przygotowanie przedsiębiorstwa i certyfikacja w ULC
Opracowanie dokumentacji jest etapem niezbędnym do uzyskania certyfikatu, jednak celem końcowym musi być wprowadzenie w życie zapisanych procedur. Oferujemy usługę przejęcia nadzoru właścicielskiego nad przygotowaniami firmy do uzyskania certyfikatu. Kontrolujemy i kierujemy pracami przygotowawczymi we wszystkich zakresach. Dbamy o to, aby podczas audytu certyfikacyjnego prowadzonego przez nadzór lotniczy wszystko poszło w zgodzie z zapisanymi wcześniej standardami.