1. System jakości dla przewoźnika lotniczego
Każda certyfikacja opiera się o efektywny system jakości. System ten składa się ze struktury organizacyjnej i operacyjnej przedsiębiorstwa, listy dokumentacji systemu jakości oraz systemu zapewnienia jakości (nadzoru audytowego i działań poaudytowych). Stworzenie ogólnych ram systemu jakości jest pierwszym krokiem do certyfikowania profesjonalnego przewoźnika lotniczego. Chętnie pomożemy w zdefiniowaniu potrzeb i możliwości w ramach danego biznes planu oraz stworzymy dokumentację dostosowaną do Państwa potrzeb.
2. Zatrudnienie personelu
Koszty zatrudnienia często spędzają sen z powiek właścicielom i zarządom, jednak bez odpowiednich ludzi najlepiej przygotowana koncepcja biznesowa może nie spełnić pokładanych w niej nadzieji. Doradzimy Państwu jaki personel jest niezbędny do rozpoczęcia działalności, oraz ile i jakich osób będą potrzebowali Państwo w momencie uzyskania certyfikatów i wykonywania pierwszych lotów. Określimy wspólnie z Państwem kwalifikacje niezbędnych pracowników oraz politykę płacową, która pozwoli na zatrudnienie właściwych osób bez konieczności ponoszenia nadmiernie wysokich kosztów. Na podstawie prognozowanych rozkładów lotów pomożemy w określeniu ilości załóg i personelu pokładowego oraz oszacujemy koszty i czas trwania niezbędnych szkoleń.
3. Opracowanie dokumentacji
Esencją działania przewoźnika lotniczego jest składające się z czterech części Instrukcja Operacyjna. Opracujemy dla Państwa całość niezbędnej dokumentacji w zakresie ogólnego systemu jakości i procedur wewnętrznych przedsiębiorstwa w części A oraz szczegółowej polityki szkoleniowej w części D. Części B oraz C, choć błędnie uznawane za "dostępne na rynku" w formie Instrukcji Użytkowania w Locie statku powietrznego oraz publikacji takich jak Jeppesen, w praktyce muszą być dostosowane do realiów działania przedsiębiorstwa i wymogów prawnych. Większość publikacji AFM nie spełnia całościowo wymogów stawianych wobec części B Instrukcji Operacyjnej. Z tego względu nasze usługi obejmują całościowe jej opracowanie, włącznie z częściami, które często pozostają pominięte, co skutkuje brakiem zgodności z wymaganiami prawnymi i kłopoty podczas audytów prowadzonych przez nadzór lotniczy.
4. Certyfikacja CAMO
Według obowiązujących przepisów, każdy przewoźnik lotniczy musi posiadać własną, zatwierdzoną organizację zarządzania ciągłą zdatnością do lotu (CAMO). Certyfikowanie organizacji CAMO jest dużym procesem certyfikacyjnym samym w sobie. Oferujemy kompleksowe usługi związane z certyfikowanie firm wg przepisów Part M, zaś szczegółowy opis tej usługi znajdą Państwo tutaj.
5. Faktyczne przygotowanie przedsiębiorstwa i certyfikacja w ULC
Opracowanie dokumentacji jest etapem niezbędnym do uzyskania certyfikatu, jednak celem końcowym musi być wprowadzenie w życie zapisanych procedur. Oferujemy usługę przejęcia nadzoru właścicielskiego nad przygotowaniami firmy do uzyskania certyfikatu. Kontrolujemy i kierujemy pracami przygotowawczymi we wszystkich zakresach. Dbamy o to, aby podczas audytu certyfikacyjnego prowadzonego przez nadzór lotniczy wszystko poszło w zgodzie z zapisanymi wcześniej standardami.
6. Certyfikacja dodatkowa
Przewoźnicy o ugruntowanej pozycji na rynku oraz ci, którzy chcą ściśle współpracować z dużymi liniami lotniczymi mogą być zainteresowani zdobywaniem dodatkowych certyfikatów potwierdzających ich profesjonalizm i wysoki poziom bezpieczeństwa. Jednym z takich procesów certyfikacyjnych jest IOSA (wg wymagań określonych przez IATA) prowadzony przez odpowiednie ośrodki certyfikacyjne na świecie. Jeśli są Państwo zainteresowani dodatkową certyfikacją chętnie doradzimy od czego rozpocząć drogę do jej uzyskania, jakie standardy wprowadzić oraz z kim współpracować w zakresie samej certyfikacji. Mike Sierra Professionals nie jest uprawniona do audytowania i certyfikowania firm wg IOSA, jednak chętnie pomożemy w optymalizacji tego procesu, który niesie za sobą wysokie koszty.